Austria. W czasie zwiedzania okolic Jeziora Nezyderskiego odwiedziliśmy, oprócz opisanych wcześniej miejscowości, także Rust, Eisenstadt i Purbach am Neusiedler See.

Rust

Rust to według mnie najładniejsza miejscowość z odwiedzonych po stronie austriackiej. Słynie z bocianów i produkcji wina.

Miasto zostało całkowicie zniszczone podczas najazdu tureckiego w XVI w. Niedługo potem odbudowane, przetrwało w prawie nie zmienionym stanie do obecnych czasów. Ma całkiem sporą starówkę.

W wielu miejscach na budynkach znajdują się bocianie gniazda.

Rynek w Rust
Bocianie gniazda na dachach budynków
Starówka i bocianie gniazda, nie wszystkie zamieszkane
Starówka
Ulica
Malowniczy zakątek
Starówka

Eisenstadt

Joseph Haydn zaprasza do muzeum o sobie

Z miastem Eisenstadt związany był kompozytor Joseph Haydn. Został zatrudniony przez rodzinę Esterhazy (miasto wtedy należało do Węgier) jako nadworny kompozytor, spędził w mieście około 30 lat. Przez kilka ostatnich lat życia mieszkał w Wiedniu, ale na wakacje przyjeżdżał do Eisenstadt.  W mieście jest kilka miejsc związanych z kompozytorem, niestety z braku czasu nie udało się ich zobaczyć.

Zwiedziliśmy tylko zamek Esterhazy.

Zamek Esterhazy

Najbardziej imponująca była Sala Haydna. Kiedy tam weszliśmy odbywała się próba więc miałam okazję usłyszeć świetną akustykę sali.

Sala Haydna

Z ciekawością zwiedziliśmy pozostałe pokoje. Obejrzeliśmy salony właścicieli zamku, a także znacznie skromniejsze pokoje, w których mieszkały osoby np. z dalszej rodziny.

Salonik
Skromny pokój
Pokój

Przeszliśmy się również po parku zamkowym. Wejście znajduje się 400 m od zamku. W sumie trochę to dziwne, zwykle do takich miejscach wchodzi się przez zamek lub obok niego. Park owszem ładny był, ale jakoś mnie nie zachwycił.

Park zamkowy
Fontanna

W dalszej części parku znajduje się oranżeria. W środku odbywało się wesele w rytm muzyki orientalnej (osiedleni w Austrii Turcy?).

Oranżeria

Purbach am Neusiedler See

Do miejscowości wjeżdżamy przez zabytkowy budynek bramny z XVII w.

Wjazd do miasteczka przez budynek bramny (a nawet przez dwa budynki)

Spacer po uliczkach jest bardzo przyjemny. Zadbane, ukwiecone miasteczko, cicho i spokojnie.

Austria
Główny plac w Purbach. Austria
Ulica
Zaułek przy kościele
Widok

I to już koniec wycieczki po mniej znanym regionie Austrii i Węgier, czyli okolicach Jeziora Nezyderskiego. A rozpoczęliśmy ją w Fertöraos, węgierskiej miejscowości, gdzie widzieliśmy domy na palach. Teraz możemy pojechać do bardzo znanego Wiednia.

Inne miejsca które odwiedziłam zobacz na mapie.