czwartek, 18 kwietnia, 2024

Niemcy – aby zobaczyć widoki z góry Jenner i punktu widokowego Malerwinkel czyli kącika malarskiego, należy udać się do Schönau am Königssee w Parku Narodowym Berchtesgaden (Nationalpark Berchtesgaden) w Bawarii w Niemczech.

Oba wymienione miejsca można połączyć w jedną wycieczkę, ale mogą być też dwie oddzielne. Na górę Jenner wjechaliśmy kolejką gondolową, natomiast do punktu widokowego prowadzi kilkukilometrowy szlak pieszy. Z obu tych miejsc zobaczymy fantastyczne widoki na jezioro Königssee.

Góra Jenner

Dolna stacja kolejki na górę Jenner (1874 m n.p.m.) znajduje się w odległości 500 metrów od przystani statków turystyczny wypływających na jezioro Königssee, co opisałam w poprzednim wpisie.

Nowoczesna kolejka gondolowa, zmodernizowana w 2019 roku, kursuje w pobliże szczytu góry Jenner. Po drodze mamy stację pośrednią Mittelstation na wysokości 1185 m i jest to stacja przelotowa, na której możemy, ale nie musimy wysiadać. My jadąc w górę wysiedliśmy na chwilę, aby spojrzeć na okolicę z tego poziomu. Na pierwszym planie znalazły się krowy a w tle widoki na dolinę.

Niemcy. Kolejka gondolowa na Jenner
Kolejka gondolowa
Widoki z wagoniku
Przystanek Mittelstation
Niemcy. Przystanek Mittelstation

Po krótkiej przerwie ruszymy dalej. Mamy słoneczny dzień, ozdobiony tu i ówdzie chmurami co tylko dodaje uroku, a czym wyżej to widoki coraz rozleglejsze.

Obok górnej stacji kolejki, pierwsze co rzuca się w oczy, to ogromna restauracja otoczona tarasem widokowym. Do restauracji wrócimy, ale najpierw Jenner.

Wjazd kolejką gondolową na Jenner
Górna stacja kolejki na Jenner
Przy górnej stacji kolejki
Pieszy szlak na Jenner
Krótki pieszy szlak na Jenner

Aby wejść na szczyt należy pokonać 400 metrów łatwą i przyjemną ścieżką. Z tarasu widokowego podziwiamy masyw Watzmanna i inne góry oraz jezioro Königssee.

Widok na górną stację kolejki i restaurację
Niemcy. Widok ze ścieżki na górną stację kolejki i restaurację
Ścieżka na Jenner
Taras widokowy
Szczyt Jenner
Dla chętnych jeszcze krótkie podejście na szczyt
Widok na jezioro Königssee z góry Jenner
Widok na jezioro Königssee
Widoki z góry Jenner

Po zejściu ze szczytu idziemy do restauracji, którą szczerze polecam. W trakcie kilkudniowego pobytu właśnie tutaj zjedliśmy najlepszy obiad. Porcje spore i smacznie przyrządzone. Za dwa drugie dania (włoskie, niemieckie oczywiście też były) i jedną dużą michę rosołu oraz coś do picia zapłaciliśmy 36 euro.

Restauracja przy górnej stacji kolejki na Jenner

Po nasyceniu zmysłów i ciała zjeżdżamy kolejką do dolnej stacji, i skąd idziemy do punktu widokowego Malerwinkel.

Punkt widokowy Malerwinkel

Punkt widokowy Malerwinkel czyli kącik malarski znajduje się na wzniesieniu nad samym jeziorem Königssee. Najkrótsza droga prowadzi z przystani nad jeziorem, mamy wtedy do przejścia 750 m i jest to najczęściej wybierany wariant. My wybraliśmy dłuższą drogę i był to przyjemny i łatwy marsz przez las.

Początek szlaku rozpoczyna się powyżej dolnej stacji kolejki gondolowej. Należy przejść 200 m w górę, skręcić w prawo, przejść pod kolejką i wejść w las. Dalej prowadzi nas wygodny, szeroki szlak do punktu widokowego. Droga wznosi się i opada, ale ponieważ startujemy z poziomu wyższego niż jezioro, więc większość trasy to zejścia w dół.

Skręcamy w prawo i idziemy ścieżką w las
Szlak do punktu widokowego Malerwinkel

Przy Malerwinkel zgromadziło się trochę osób ale tłoku nie ma. Po spędzeniu dłuższej chwili schodzimy nad jezioro. Cała trasa miała niecałe 3 km długości.

Punkt widokowy Malerwinkel

Po zejściu nad jezioro nabieramy do pustych butelek wodę z kranu (jest tabliczka, że zdatna do picia). Z jeziora? Korzystaliśmy kilkukrotnie jak i wiele innych osób, tym bardziej, że nie ma w pobliżu żadnego sklepu, są wyłącznie restauracje.

Kran z wodą do picia

Gdzie dalej

Miejsca, które odwiedziliśmy w trakcie krótkiego pobytu w Bawarii.

Inne miejsca które odwiedziłam możesz zobaczyć na mapie.

Jeśli zechcesz czytać podobne artykuły, proszę zapisz się na mój newsletter. Będzie mi miło, jeśli dołączysz do grona pasjonatów podróży.