Hongkong potrafi zmęczyć. Aby odetchnąć od zatłoczonego centrum Hong Kongu jedziemy metrem do ogrodu Nan Lian, który położony jest na uboczu miasta. Metrem dojeżdżamy do stacji Diamond Hill. Zaraz po wyjściu z budynku metra napotykam znaki kierujące do ogrodu. Dojście do niego prowadzi pod wiaduktami Ogród z położonym po drugiej stronie ulicy klasztorem buddyjskim Chi Lin Nunnery łączy kładka dla pieszych.

Chi Lin Nunnery
Dojście do ogrodu Nan Lian

Ogród Nan Lian

Na terenie ogrodu Nan Lian znajduje się małe muzeum, sklep z pamiątkami, snack bar, restauracja oraz herbaciarnia.

Hongkong - Chi Lin Nunnery
Brama do ogrodu Nan Lian
Drzewka bonsai

Napić się herbaty w takim otoczeniu byłoby miło. Pani przed wejściem zachęca, mówiąc o pokazie ceremonii parzenia herbaty. Zerkam do menu i dziękuję – najtańsza herbata w przeliczeniu ok. 70 zł. A może jednak byłoby warto?

Ogrodowy zakątek
Wodospad
Sklep na terenie ogrodu
Pawilon w ogrodzie
Pagoda

Klasztor Chi Lin Nunnery

Przechodząc kładką nad ulicą wchodzimy na teren klasztoru Chi Lin Nunnery. Zadbany dziedziniec otoczono drewnianymi budynkami. Na jego terenie znajdują się sadzawki z wodnymi roślinami. Można wejść jeszcze dalej. Przechodząc przez główny budynek znajdziemy się na małym dziedzińcu z kilkoma posągami. Tam jednak obowiązuje zakaz fotografowania.

Chi Lin Nunnery
Klasztor Chi Lin Nunnery
Dziedziniec klasztoru

Znaczna część Hongkongu to tereny zielone i górskie szlaki. My przeszliśmy Szlak Smoczego Grzbietu.

Jeśli wpis Cię zainteresował, może zajrzysz do pozostałych dotyczących tej podróży:

1. Podróż do Hongkongu i na Filipiny
  7. Makau
  8. Hongkong: ogród Nan Lian i klasztor Chi Lin Nunnery
  9. Hongkong: Szlak Smoczego Grzbietu

Inne miejsca które odwiedziłam zobacz na mapie.

Tags:

Ewa

Ogród Nan Lian i klasztor wpisane w drapacze chmur… wyobraźnia ludzka nie ma granic… można pogodzić i połączyć wyobrażenia.
Zapamiętam to miejsce, a nóż uda mi się tam trafić…
Buziaki 🙂
P.S. A system powiadamiania jak nie działał tak nie działa nadal.

Jula

Jestem zdania, że w podróży można zaszaleć i czasami nie patrzeć na ceny, ale herbata za 70zł? Prawdopodobnie i tak by nie była warta tej ceny.

7 miesięcy temu

Super, też tam byłem i chciałem tylko dodać, że po polsku to pisze się: Hongkong, Hong Kong to jest po angielsku.

Reply to  Mariola

Tak, to super miasto, ja byłem tam 2 razy, raz tylko parę godzin a potem 6 dni. Za drugim razem zrobiłem ponad 2 tys. zdjęć. Ze świątyń widziałem jeszcze klasztor Po Lin, świątynię Wong Tai Sin i jeszcze jedną małą, zapomniałem nazwę teraz.
Pozdrawiam

Reply to  Mariola

Tak, jaz zrobiłem mnóstwo zdjęć kwiatków i ptaków w Aviary. Klasztor Po Lin na wyspie Lantau, pojechałem tam kolejką linową, super miejsce.

Reply to  Mariola

Tak, klasztor jest super i kolejka też ciekawa.