Jezioro Nezyderskie. Rejs przypadkowy, bez celu. Po prostu popłynęliśmy.

A było tak:

Przyjechaliśmy nad Jezioro Nezyderskie w Mörbisch am See. Kiedy zbliżaliśmy się do nabrzeża, podeszła do nas pani i mówi, że za 20 minut odpływa statek, a cena biletu w obie strony jest niższa niż przy zakupie dwóch oddzielnych. No to wsiedliśmy. Upewniłam się tylko czy będziemy mieli czym wrócić i po jakim czasie. Na statku było kilka osób z Austrii i grupka Słowaków.

Na statku
Widok ze statku

Rejs był bardzo przyjemny. Siedzieliśmy na górnym pokładzie pijąc kawę (w cenie biletu), wiał lekki wiatr. Początkowo płynęliśmy kanałem wyciętym wśród szuwarów a po chwili na otwartym jeziorze.

Jezioro Nezyderskie
Rejs po Jeziorze Nezyderskim

Po około 40 minutach statek cumuje na przystani w Illmitz. Tylko, że miejscowość Illmitz oddalona jest o 4 km od jeziora. Wszyscy oprócz nas powsiadali na rowery i pomknęli dalej. My byliśmy bez rowerów. Mamy 2 godziny czasu zanim przypłynie następny statek. Nie wybraliśmy się do centrum Illmitz, nawet nie było czym. Czas spędziliśmy na spacerze po okolicy.

Między przystaniami nad jeziorem a oddalonymi o 2 – 4 km miejscowościami kursuje komunikacja miejska ale raczej dosyć rzadko. Raz czy dwa widziałam autobus – być może w sezonie jest więcej połączeń.

Po zejściu ze statku i odjechaniu rowerzystów zostaliśmy prawie sami.

Przystań w Illmitz

W sezonie musi być tu gwarno, na co wskazuje wielki parking. Teraz parkuje zaledwie kilka samochodów. Obok znajduje się duża restauracja. Oczywiście jest promenada, plaża, plac zabaw dla dzieci i zejście do jeziora.

Promenada nad jeziorem
Rekreacyjna łączka
Zejście do jeziora
Plaża

W pobliżu cumują jachty.

Marina

Jest jeszcze wszechobecna trzcina. Wobec braku innych atrakcji zajęliśmy się podglądaniem kaczych rodzin. Idzie sobie taka kacza rodzinka, jeden dorosły na początku, drugi na końcu a w środku maluchy. Widać zaangażowanie obojga rodziców w opiekę nad potomstwem. Rodziny nie skupiały się w stado, ale każda tworzyła oddzielną gromadkę.

Kacza rodzina
Dzikie kaczki
Kacze rodzinki

To tyle moich obserwacji na temat dzikich kaczek.

Właśnie zbliża się statek powrotny do Mörbisch am See.

Statek na Jeziorze Nezyderkim

Zatrzymujemy się jeszcze w centrum oddalonego o 2 km od brzegu jeziora Mörbisch am See.

Mörbisch am See
Kościół w Mörbisch am See
Tłoczenie winogron przedstawione na jednym z budynków

W następnym poście pokażę trzy ostatnie miejscowości odwiedzone nad Jeziorem Nezyderskim – Rust, Eisenstadt i Purbach. Po wschodniej stronie jeziora także jest wiele miejsc wartych odwiedzenia.

Inne miejsca które odwiedziłam zobacz na mapie.