Beskid Sądecki. Krótka trasa po Beskidzie: wjazd wyciągiem krzesełkowym na Wierchomlę + 4,5 km marszu.

Beskid Sądecki. Wierchomla
Wierchomla

.Rok wcześniej, będąc w okolicach Krynicy Zdrój zrobiliśmy niedługą wycieczkę na Jaworzynę Krynicką.

Jest gorący sierpniowy dzień. Wysokie temperatury, utrzymujące się od jakiegoś czasu, odbierają siły do dłuższych marszów. Ale być w górach i nie przejść się szlakami…  W takim razie będzie choć krótki marsz. Jedziemy w 5 osób do Wierchomli Małej, tam parkujemy naprzeciwko kasy biletowej wyciągu krzesełkowego i wjeżdżamy na górę.

Wyciąg na Wierchomlę

Wyciąg krzesełkowy w Wierchomli jest jednym z najdłuższych 4-osobowych wyciągów w Polsce, ma 1600 metrów, a wjazd trwa 15 minut. Wraz ze wznoszeniem, można podziwiać coraz rozleglejsze widoki.

Spotkany na szlaku

Od górnej stacji wyciągu idziemy ok. 2,2 km do schroniska „Bacówka nad Wierchomlą”. Na tym odcinku szlak jest bardzo łatwy, z niewielkimi różnicami wysokości.  Częściowo idziemy odkrytym terenem, są więc i widoki na okolicę.

Szlak do „Bacówki nad Wierchomlą”
Widoki ze szlaku
Beskid Sądecki
Szlak do „Bacówki nad Wierchomlą”

Schronisko jest drewnianym budynkiem z przeszkloną werandą. Można się tu posilić a także napić koziego mleka.

Bacówka nad Wierchomlą

W drodze powrotnej dzielimy się na dwie grupy. Trzy osoby idą do wyciągu krzesełkowego i zjeżdżają na dół, a ja i mąż schodzimy czarnym szlakiem (2,3 km).

Beskid Sądecki

Dzień wcześniej padał deszcz, więc miejscami jest trochę ślisko i mokro, no i trzeba po kamieniach pokonać strumyk.

Szlak
Na szlaku
Parking przy dolnej stacji wyciągu krzesełkowego

Koszty: bilet normalny na wjazd 16 zł (wjazd i zjazd 20 zł); bilety ulgowe przysługują dzieciom, nie ma ulg dla emerytów; parking bezpłatny.

Inne miejsca które odwiedziłam zobacz na mapie.