Dolina Wapienicy znajduje się Beskidzie Śląskim na obrzeżach Bielska-Białej jest przyjemnym miejscem na spacer.

Samochód został na wygodnym, dużym parkingu, skąd idziemy żółtym szlakiem w kierunku zapory na rzece Wapienica.

Dolina Wapienicy w Beskidzie Śląskim
Beskid Śląski – Dolina potoku Wapienica
Dolina Wapienicy
Zapora

W okolicy zapory żółty szlak skręca w lewo i można nim dojść na Klimczok. Podejście jest długie i męczące. Na Klimczok można dostać się w zdecydowanie łatwiejszy sposób, wjeżdżając kolejką na Szyndzielnię, a następnie krótki odcinek pokonując szlakiem.

My wybieramy inną trasę z dwóch powodów: 1) łatwiejszą i mniej męczącą; 2) aby zamknąć koło i wrócić na parking.

Początkowo idziemy wzdłuż sztucznego jeziora zwanego Wielka Łąka. Po kilkuset metrach za jeziorem skręcamy w prawo w nieoznakowaną drogę.

Dolina Wapienicy. podejście nieoznakowaną drogą
Podejście nieoznakowaną drogą
Po około 1 km podejścia nieoznakowaną drogą docieramy do niebieskiego szlaku, którym wracamy na parking.
Beskid Śląski - na niebieskim szlaku
Las
Widok na miasto Bielsko-Biała
zapora na jeziorze Wielka Łąka w Dolinie Wapienicy
Zapora na jeziorze Wielka Łąka. Dolina Wapienicy
Cała trasa to około 7 km, w większości niewymagającymi szlakami. Najtrudniejszym odcinkiem było podejście nieoznakowaną drogą.
Ciekawym miejscem z wyciągiem krzesełkowym jest wjazd na Javorovy w Czechach, skąd po krótkim podejściu dotrzemy do najstarszego schroniska w Beskidach Zachodnich, wybudowanego pod koniec XIX wieku.