Wycieczkę do Parku Narodowego Doi Inthanon w północnej Tajlandii wykupiłam w miejscowym biurze podróży w Chiang Mai. Planowany czas trwania wycieczki od godz. 7.00 – 17.30.

Co zobaczyłam w trakcie wycieczki do PN Doi Inthanon

Bus przyjeżdża po nas o 7.20. W samochodzie są już 4 osoby, ale jeszcze podjeżdżamy pod kilka pensjonatów. W efekcie z Chiang Mai wyruszamy w kilkunastoosobowej grupie o 7.45.

Wodospad Wachirathan

Pierwszy przystanek to wodospad Wachirathan. Na obejrzenie mamy 30 minut. Czasu wystarcza na podejście pod wodospad oraz zejście poniżej nad potok. Jest tu pięknie, temperatura bardzo przyjemna, ja chętnie zostałabym dłużej, ale czas jechać dalej.

Potok poniżej wodospadu

Szczyt Doi Inthanon

Doi Inthanon to najwyższa góra Tajlandii, ma 2565 m wysokości. Zdobycie jej nie stwarza żadnych problemów, ponieważ na sam szczyt wjeżdżamy asfaltową drogą. Nasza przewodniczka informuje, że na zewnątrz jest 16°C więc ubieramy bluzy. Niestety szczyt jest zalesiony i nie ma z niego żadnych widoków.

W tle tablica informująca o wysokości

Las deszczowy

Około 100 metrów od parkingu na Doi Inthanon znajduje się ścieżka przez las deszczowy. Szlak Ang Ka Nature Trail poprowadzono po drewnianej kładce o długości 300 metrów. Przejście całości zajmuje 20-30 minut. Powyginane i omszałe drzewa wyglądają niezwykle, ledwo mieszczę się w przewidzianych 30 minutach.

Doi Inthanon – ścieżka przez dżunglę
Las deszczowy
Doi Inthanon – las
Kładka przez las

Pagody Króla i Królowej

Obie świątynie to obiekty dosyć nowe, wybudowane jako prezent od armii tajlandzkiej dla króla Bhumibola (rok budowy 1987) i królowej Sirikit (1990). Pagody otacza ogród, a z niektórych miejsc roztaczają się widoki na góry. Przewidziany czas: 50 minut.

Świątynie stoją na dwóch wzgórzach i do każdej można dojechać ruchomymi schodami. W trakcie naszego pobytu ruchome schody prowadzące do pagody króla były w remoncie, więc wjechaliśmy tylko na wzgórze królowej. Oczywiście można wejść również po „nieruchomych” schodach, ale jakoś zabrakło motywacji. Pagody jak pagody, bardziej podobał mi się ogród i widoki.

Doi Inthanon – pagoda królowej
Ogród
Widok na Park Narodowy Doi Inthanon
Doi Inthanon pagoda króla

Czekając na naszego busa przyglądam się ubiorom zwiedzających – niektórzy w koszulkach z krótkimi rękawami, inni w zimowych kurtkach i futrzanych czapkach. Termometr wskazywał 23°C.

Ubiory zwiedzających: kobieta w futrzanej czapce i jej dziecko w ciepłej kurtce i chwilę wcześniej w grubej czapce; obok krótkie rękawy i spodenki

Targ

Na 10 minut zatrzymujemy się na lokalnym targu, a następnie udajemy się na obiad. Przygotowano: zupę czerwone curry, kurczak na dwa sposoby, sałatka, omlet, woda, a z owoców arbuz i ananas.

Lokalne produkty

Trekking w Doi Inthanon

Posileni ruszamy na trekking o długości 3 kilometrów – to najfajniejszy punkt wycieczki. Przewidziany czas przejścia: 2 godziny. Mamy dwóch przewodników: jeden idzie na czele, drugi na końcu. Szlak prowadzi prawie cały czas w dół, bardziej lub mniej stromo, czasem po schodach. Najpierw idziemy wzdłuż górskiego potoku, mijając nieduże wodospady i kaskadyPrzy jednym z nich zatrzymujemy się dłużej, a dla chętnych jest możliwość kąpieli. Do wody weszło dwóch chłopaków tylko w celu zrobienia sobie fotek.

Trekking
Szlak prowadzi wzdłuż górskiego potoku
Doi Inthanon – potok
Kaskada
Doi Inthanon – schody na szlaku
Wodospad

Ruszamy dalej. Cały czas idziemy z Krzyśkiem na samym końcu, a za nami przewodniczka. Reszta grupy „wyrwała” jakby im się tu nie podobało.  A nam się podoba i gdyby nie pani przewodniczka za nami to byśmy sobie jeszcze wolniej szli i jeszcze posiedzieli nad potokiem.

Plantacja truskawek

W końcu docieramy do plantacji truskawek. Woda z potoku płynie rowkami między zagonami krzaczków. Czyste powietrze i ekologiczna uprawa. Wcześniej nie miałam pojęcia, że ich hodowla jest możliwa w Tajlandii. Kilka fotek i w drogę.

Plantacja truskawek w Parku Narodowym Doi Inthanon
Woda płynie w rowkach między rzędami truskawek
Park Narodowy Doi Inthanon – sadzonki truskawek

Przewodniczka wreszcie przestała się nami interesować i poszła z grupą, a my dalej dreptamy na końcu. Kawałek dalej wchodzimy w las.

Na szlaku
Szlak przez dżunglę

Krzewy kawowe

Za zakrętem pojawia się nasza przewodniczka. Czeka na nas, ale tylko po to aby zwrócić naszą uwagę na kawowce odmiany arabika. I tutaj znów zaskoczenie. Pierwszy raz widzę kawę w naturze, nie miałam pojęcia, że dobrze jej w takich cienistych miejscach. Na gałązkach zielone i przechodzące w czerwień owoce.

Drzewka kawowe
Owoce kawy

Degustacja kawy

Zbliżamy się do końca trasy, gdzie czeka nas degustacja kawy.

Woda do parzenia kawy już się gotuje

Kupuję paczkę kawy w ziarnach aby w kraju wspominać przyjemne chwile, choć wiem, że napój będzie inaczej smakował niż tu na miejscu. Ruszamy w drogę powrotną.

Kawa w ziarnach lub mielona
Bus już czeka

Pod hotelem jesteśmy o 16.30, czyli godzinę wcześniej niż zakładano. I po co tak się wszyscy spieszyli?

Co dalej

Niestety to już koniec naszego pobytu w północnej części Tajlandii, którą rozpoczęliśmy w Chiang Rai. Następnego dnia lecimy do Bangkoku.

Podróż po północnej Tajlandii z kilkudniowym pobytem w Bangkoku opisałam w Tajlandia bez słoni, tygrysów i długich szyi.

Inne miejsca które odwiedziłam zobacz na mapie.